ویژگی‌های بک گراند دیجیتال عکاسی

بکگراند دیجیتال دارای خصوصیات و اختیارات متفاوتی است که بایستی جهت استفاده از بکگراند دیجیتال عکاسی، به آنها توجه نمایید. هنرمندانی که در حیطه عکاسی فعالیت می‌نمایند به خوبی بر این امر واقف هستند که بکگراند دیجیتال عکاسی، نقش بسیار مهمی در برداشت از یک تصویر جذاب و خلاقانه، ایفا می‌کند. چه ‌بسا برخی عکاسان آن را به ‌سادگی نادیده می‌انگارند و با بی‌حوصلگی بکگراندی را جهت تصاویر و به‌نوعی به حالت انجام وظیفه انتخاب کرده و ارائه می‌دهند. درحالی که اگر به هنر عکاسی و نکات ظریفی که می‌تواند تصاویر شما را از نظر تکنیکی و هنری به نمایش گذارد، توجه کنید ماحصل کاری مطلوبی خواهید داشت. در این مقاله درصدد برآمدیم برخی‌از ویژگی‌هایی که جزء تنظیمات بگراند دیجیتال عکاسی می‌شود را بصورت خلاصه شرح دهیم.

ویژگی های بکگراند عکاسی

 

ازجمله خصوصیات و آپشن‌هایی که می‌توانید برای تنظیم یک بکگراند دیجیتال عکاسی جهت تصاویرتان به آن توجه کرده و استفاده کنید به شرح زیر است؛

background-color

رنگ بکگراند؛ شما می‌توانید رنگ پس زمینه تصاویرتان را به دلخواه تنظیم و انتخاب کنید. دراین خصوص بایستی توجه داشته باشید که میان رنگ پس زمینه و سوژه هارمونی و هماهنگی ایجاد شود و به نوعی نامتقارن و ناهماهنگی در فضای تصویر ایجاد نشود.

background-position

پوزیشن و یا موقعیت بکگراند؛ قرارگیری تصویر بر مرکزیت بکگراند یا در اطراف و درواقع موقعیت قرارگیری بکگراند بایستی در پس زمینه تصویر به درستی تعیین شود.

background-size

سایز و یا اندازه بکگراند؛ تنظیم اندازه پس زمینه را می‌توانید با انتخاب این گزینه تنظیم نمایید.

background-image

طرح و نقش بکگراند؛ طرح‌های متنوعی که می‌توانید متناسب با سوژه‌تان از آنها بهره گیرید.

background-clip

کلیپ بکگراند؛ فضای رنگ آمیزی بکگراند را تعیین می‌کند.

background-origin

اورجینال بکگراند؛ نحوه قرارگیری سوژه را بر پس زمینه تنظیم می‌نماید.

انتخاب رنگ بکگراند دیجیتال عکاسی

نکته‌ای که درباره رنگ پس زمینه حائز اهمیت است آن است که قبل از انتخاب رنگ پس زمینه بایستی دانشی محدود درباره رنگ شناسی و تنالیته‌های رنگی دانسته و سپس با درایت هنرمندانه بتوانید رنگ پس‌زمینه سوژه مورد نظرتان را انتخاب کنید. در ابتدای کار بهتر آن است که از رنگ های خنثی نظیر خاکستری برای رنگ پس زمینه تان بهره گیرید. بنابراین دانستن کنتراست رنگی، رنگ‌های مکمل و تنالیته‌های گوناگون در امر رنگ شناسی و انتخاب رنگ بکگراند عکاسی بسیار قابل توجه است. دربسیاری از موارد در حیطه رنگ بکگراند عکاسی از رنگ سفید خودداری می‌شود. رنگ سفید پس زمینه اصولا رنگی است که استفاده از آن نیاز به ریسک پذیری بالایی دارد به دلیل آنکه رنگ سفید اصولا با سوژه نمی تواند به زیبایی همخوانی داشته باشد و حسی را به بیننده القاء نمی‌کند. درنتیجه تاحد امکان بهتر آن است که از پس‌زمینه رنگ سفید استفاده نشود.

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!