عکاسی بارداری و برخی از نکات آن

عکاسی بارداری

هدف از عکاسی بارداری، نمایش وجود زیبایی نهفته در مادر با خلاقیت‌های بصری است که با ثبت لحظات خوش دوران بارداری می‌توان آن را برای همیشه در اذهان مادر و فرزند حفظ کرد. بدین‌ترتیب تصاویر بارداری بایستی خاص و ویژه باشند و نمی‌توان هر عکس  بارداری را هنرمندانه دانست. بنابراین عکاسی بارداری بایستی در شرایط ویژه آتلیه با تجهیزات مناسب و کافی انجام پذیرد و یا برای خاص‌تر جلوه دادن آنها از بک گراندهای دیجیتالی با کیفیت و متناسب با تصاویر بهره برد.

نحوه عکاسی بارداری

لازم به ذکر است برای خلق یک تصویر هنری در حیطه عکاسی بارداری بایستی به نکات مهمی از قبیل موارد زیر اشاره کرد؛

نوع عکس

در عکاسی سه نوع تصویر وجود دارد؛ کلوزآپ یا صورت، نیم تنه و تمام قد که به ان لانگ شات گویند. در پرتره از صورت، پس زمینه نقش چندانی در زیبایی عکس ندارد، بلکه توجه عکاس باید بیشتر معطوف به صورت و حالت‌های صورت سوژه باشد. اما در عکس پرتره نیم‌تنه و یا تمام قد، محیط اطراف سوژه هم نقش مهمی در بهتر شدن عکس دارد. قاعدتا عکاسی بارداری بایستی با کنترل محیط پیرامون سوژه انجام شود و مکان عکاسی می‌بایست با شخصیت و کاراکتر سوژه ارتباط داشته باشد. بنابراین تصویر لانگ شات بصورت تمام قد و استفاده از بکگراند عکاسی مناسب در عکاسی بارداری، درعین سادگی بیانگر جذابیت و معصومیت اندام مادرانه بانویی است که درصدد مادر شدن است.

محیط پیرامون

محیط پیرامون در عکاسی بارداری می‌تواند پس زمینه ای ساده باشد و یا با استفاده از ترکیب بندی های مناسب از پس زمینه عکاسی طرحدار استفاده شود. دکورچینی در صحنه نیز می تواند تاثیرگذار باشد. بعد از مطالعات اولیه درمورد سوژه و محیط پیرامون او، می‌توانید متناسب با صحنه، وسایل و تجهیزات لازم را برای عکاسی خود مشخص نمایید. مطمئنا اگر قرار باشد که عکاسی بارداری به جای فضای بسته در فضای آزاد صورت گیرد، امکانات و تجهیزات نیز تا حدودی تفاوت خواهد کرد. در فضاهای بسته نیاز به سه پایه، رفلکتور، فلاش، فون و سایر لوازم ضروری است. در فضای آزاد نیاز به یک پس زمینه عکاسی حرفه‌ای مانند پس زمینه طبیعت، باغستان، جنگل را دارید که البته می‌تواند از پس‌زمینه دیجیتالی نیز بهره گیرید. همچنین در عکاسی بارداری در فضای آزاد بایستی زمان و جهتی که نور به سوژه می‌تابد، را درنظر داشته باشید. شاید شما در تمام روز قادر به عکاسی از سوژه خود نباشید و فقط در ساعات بخصوصی بتوانید عکاسی نمایید که این شرایط را برای عکاسی بارداری تاحدودی دشوار می‌کند.

عکاسی بارداری

پس زمینه و یا بک گراند عکاسی

همانطور که از پیش بیان شد در انتخاب پس زمینه مناسب جهت عکاسی بارداری در فضای آزاد بایستی نهایت دقت و ظرافت را به کار بندید. بنابراین بایستی محیط اطراف یا پس زمینه جایی که قرار است عکاسی بارداری صورت گیرد را در نظرداشته باشید. چیزهایی که منعکس کننده نور هستند، مثل آینه، شیشه‌ها و صفحات پلاستیکی را از صحنه دور کنید و یا درصورتی که چنین چیزی امکان ندارد، جایگاه دوربین را طوری تغییر دهید که آنها درعکس نیایند. عکاسی بارداری در باغ فوق العاده تصاویر رومانتیک و جذابی را با استفاده از نور خورشید می‌تواند ایجاد کند، مخصوصا تصاویری که از لحاظ تکنیکی منجر به ضد نور می‌شود. بنابراین توجه به مسائل فوق می‌تواند باعث خلق تصاویر خلاقانه و هنرمندانه در عکاسی بارداری شود.

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!