آموزش تکنیک های عکاسی قسمت 1

در دنیای امروز عکس ­ها با کیفیت و تنوع بیشتری وجود دارند. چه بسا عکس ­هایی که بیش­تر از فیلم­ ها و رسانه ­های جذاب دیگر چشم ­نواز باشند. عکس ­ها یکی ازماندگارترین و خاطره ­سازترین تصاویر هستند. امروزه ابزار عکاسی با دقت بالاتر و پیشرفته­ تر تولید می­ شوند. پس ابتدا استفاده از این ابزارها نیاز به آموزش دارند و تسلط به آنها بسیار مؤثر خواهد بود. بنابراین عکاسی دارای چند بُعد است. یکی از ابعاد هنر عکاسی یادگیری و آموزش تکنیک ­های عکاسی است.

موارد زیر درباره آموزش تکنیک ­های عکاسی می­ باشد:

تکنیک عکاسی1

1- نور وسایل نقلیه در حال حرکت: شاید یکی از زیباترین تکنیک­ های چشم ­نواز در عکاسی، استفاده از تکنیک نوردهی طولانی باشد فیکس و ثابت بودن دوربین روی سه پایه در این تکنیک بسیار حائز اهمیت است.

بهتر است برای گرفتن چنین عکسی به ارتفاعات امن مثل پل هوایی عابر رفته و موقعیت فیکس دوربین را تعیین کنیم و شبانه عکس زیبایی خلق کنیم. اما در صورت عدم تسلط به عکاسی در شب می توان هنگام غروب به ثبت عکس پرداخت.

2- عکس با وضوح و ظرافت بالا: یکی از لنزهای موجود در دوربین­ های عکاسی ماکرو است. لنز ماکرو یا مبدل آن برای عکاسی از حشرات یا گل­ ها هستند که نیاز به بزرگنمایی یا ظرافت دارند. برای عکاسی ماکرو سه پایه یا مونوپاد نیاز است. نباید هنگام عکاسی ماکرو با سرعت حرکت کنید. عکس از میوه ­ها هم با استفاده از لنز ماکرو جذاب خواهد بود.

3- عکاسی از غروب یا طلوع خورشید: عکاسی از غروب آفتاب همیشه توجه کارآموزهای عکاسی یا حرفه­ ای­ ها را به خود جلب کرده است. تنها کافی است از وضعیت آب و هوایی آگاه بود و یک یا چند موقعیت مکانی را انتخاب کرده و به آنجا رفت. فیلتر Graduated ND برای این نوع عکاسی مناسب است. همچنین روش HDR توصیه می شود. زمان عکاسی در هنگام غروب آفتاب بسیار مهم است. بهتر است وقتی خورشید تا حدودی پایین رفت عکس گرفته شود.

تکنیک عکاسی1

4- عکس پرتره سیاه و سفید: عکاسان به دنبال یک عکس پرتره فوق­ العاده و پرمعنا هستند. ابتدا باید سو‍ژه جذابی انتخاب شده و بعد زمانی که سوژه در طبیعی ­ترین حالت چهره قرار گرفته است اقدام به عکس گرفتن شود. چون مدل طبیعی صورت یکی از نقاط قوت در این نوع عکس­ هاست. (استفاده از فلاش در زمان مناسب به جذابیت اضافه می­ کند)

5- عکس منظره: می­ توان به پارک محل زندگی که قابلیت عکاسی داشته باشد بروید و با مناسب بودن وضعیت آب و هوایی یک عکس زیبا از مناظر خلق کنید. نور در این نوع عکاسی مهم است. برای عکاسی از منظره بهتر است از لنز واید استفاده شود.

6- عکاسی از ستارگان: گاهی با دیدن ستاره­ ها در شب، زیبایی­ اش آن چنان دل­ انگیز است که عکاسان را وادار به ثبت چنین تصاویری می­ کند. برای ثبت چنین عکسی باید مجهز به سه پایه و لنز واید بود. شاتر دوربین باید در حالت سریع قرار گیرد.

7- عکس از سو‍ژه ­های متحرک و اکشن: سرعت گرفته شدن یک عکس را سرعت شاتر تعیین می کند. با استفاده از دیافراگم و ISO می­ توان سرعت شاتر را افزایش داد. نورپردازی زیاد در عکاسی­ های اکشن و متحرک عالی است. استفاده از شاتر با سرعت بالا مناسب این عکاسی است و از تار شدن عکس جلوگیری می­ کند. مسابقات فوتبال، اتومبیل رانی یا اسب­ سواری می­ تواند انتخاب درستی برای سوژه باشد.

8- بازی با نور (نوردهی طولانی): نور متحرک و سرعت شاتر مناسب می ­تواند به صورت طبیعی خطوط یا اشکال نورانی در عکس ایجاد کند. برای خلق چنین عکسی ممکن است دوربین حالت Bulb (نوردهی بالاتر از 30 ثانیه) داشته باشد اما اگر این قابلیت را ندارد باید سرعت شاتر و ISO را تا حدود 100 پایین آورده شود. ترکیب نور و فلاش برای پرتره ­های خلاقانه عالی می­ باشد.

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!